Het spel wordt gespeeld met minimaal twee teams en maximaal vier teams. Er doen maximaal 24 spelers tegelijkertijd mee.

De belangrijkste regel is dat het voor iedereen leuk moet zijn en dat onsportief gedrag niet geaccepteerd wordt. Rondes duren 30 tot 35 minuten met 15 minuten rust en drinkpauze tussendoor. We spelen dus 2 rondes per sessie van anderhalf uur.

Je krijgt aan het begin van een ronde een pistool of een geweer. Ze kunnen allebei hetzelfde, maar zijn toch verschillend. De overeenkomst is dat ze even ver schieten, en dezelfde schiet modi hebben.
Deze modi zijn:

  • single shot, 1 schade per raak schot, 12 schoten voor herladen
  • laser gun, 2 schade per raak schot, 6 schoten voor herladen
  • machine gun, 2 schade per raak schot, 6 schoten voor herladen
  • plasma gun, 3 schade per raak schot, 1 schot voor herladen

Een pistool heeft 9 levens en een geweer 12, maar een pistool is moeilijker te raken. Elk pistool of geweer heeft ook twee ‘medikits’, je kunt je zelf twee keer 3 levens healen. Daarnaast krijg je een body target welke je op je buik draagt met ook 12 levens. Als bij een van beiden je levens op zijn ben je ‘dood’. Je kunt bij het basis station een revive halen waardoor je weer mee kunt doen. Een revive kost je echter wel punten, maar daarover verderop meer.

Het speel terrein is opgedeeld in drie zones. Aan het begin van een ronde zijn ze allemaal beschikbaar. Na 12 minuten komt er een signaal en wordt een zone ‘afgesloten’, net als de storm bij Fortnite Battle Royale, waardoor het terrein kleiner wordt. Na nog eens 9 minuten gaat nog een zone dicht waardoor het eindgevecht begint. Tijdens dit eindgevecht van ongeveer 7 minuten zijn er geen revives meer. De bedoeling is dat je nu de andere teams helemaal uitschakelt. Zijn er na de 7 minuten nog meerdere teams over, dan komt er een overtime van 2 minuten. Zijn er dan nog meerdere teams over dan telt het aantal spelers wat over is.
Ben je tijdens dit eindgevecht uitgeschakeld dan kom je naar het basis station.

Over het speelterrein verdeeld zijn een aantal targets verspreid, welke je kunt claimen door ze 5 schade te doen. Aan het eind van een ronde levert dit je bonus punten op.

De punten:
De spelers van het team wat als laatste over is krijgen allemaal 20 punten
Het een na laatste team 15, de volgende 10 en het eerst uitgeschakelde team 5 punten.
Het team dat de minste revives heeft krijgt ook 20 punten, een na minste 15 en zo verder.
Bij gelijke standen krijgen de teams de score van het laagste resultaat, bijv er zijn twee teams met allebei maar 1 revive (en de andere teams hebben er meer) dan krijgen allebei deze teams 15 punten.

Per geclaimd target voor je team krijg je 5 punten.

Als laatste worden voor alle spelers persoonlijk de revives als minpunten geteld, waarbij de eerste revive 1 punt kost, de tweede 2 punten etc.

Een uitschakeling in de laatste fase levert 3 minpunten op.

Alle punten van de individuele spelers worden opgeteld voor de team score, het team met de meeste punten wint.

De individuele scores worden bij gehouden en gepubliceerd op de website. Scores over meerdere sessies worden opgeteld en de hoogst geplaatste spelers aan het einde van het seizoen worden uitgenodigd voor een eindtoernooi om zichzelf te kronen tot King of the Fort.